Abswoude Autopromenade

Noordwijk 
Honda

De nieuwe Honda Civic Tourer

09-12-2013

Na de onthulling op de Frankfurt Motor Show maakt Honda nu de prijzen bekend van de 2014 Honda Civic Tourer, die begin 2014 geïntroduceerd zal worden in Nederland. De Civic Tourer is de meest compacte en laagste wagon in het C-segment. Zijn sterkste punten zijn zonder twijfel de toonaangevende bagageruimte en de bijzonder styling, maar ook op het gebied van veiligheid, comfort en veelzijdigheid heeft deze nieuwste Honda veel te bieden.

De 2014 Civic Tourer is ontwikkeld, ontworpen en getest in Europa, zodat de auto voldoet aan de eisen en wensen van Europese consumenten en rijomstandigheden. De Civic Tourer komt beschikbaar vanaf 22.990 euro.

Civic Tourer

De Civic Tourer is de meest compacte wagon in het C-segment

Grootste bagageruimte in zijn klasse

De benzinetank van de Civic Tourer bevindt zich in het midden van de auto, onder de voorstoelen, waardoor de Civic Tourer een zeer royale binnenruimte en Honda's 'magic seat'-formatie heeft gekregen. Met de achterstoelen omhoog is er 624 liter bagageruimte, gemeten tot aan de afdekhoes. Als de stoelen neergeklapt worden, ontstaat een bagageruimte van 1668 liter, gemeten tot aan het dak.

'De Civic Tourer is de meest compacte wagon in het C-segment - slechts 235 mm langer dan de 5-deurs Civic. Het is ook de laagste wagon in het C-segment, met daarbij wel de grootste laadruimte.'  Patrik Ponec, Project Leader Project Planner, Civic Tourer

Civic Tourer blauw en rood

De styling van de 2014 Civic Tourer is een afspiegeling van de 2014 5-deurs Civic

Dynamische, sportieve styling

De styling van de 2014 Civic Tourer is een afspiegeling van de 2014 5-deurs Civic: een geraffineerd en dynamisch ontwerp met gestroomlijnde aerodynamica. De Civic Tourer erft ook hetzelfde sportieve en onderscheidende 'gezicht' van de geüpdate 2014 5-deurs Civic, maar heeft wel zijn eigen, karakteristieke identiteit, met een brutale lijn die van de A-stijl helemaal doorloopt tot de D-stijl, waarmee de indruk van een zwevende daklijn gecreëerd wordt. De achterruit is verlengd zodat deze over de D-stijl valt en het portierframe achter is 17 mm verhoogd ten opzichte van de 5-deurs Civic, waarmee de Civic Tourer zijn elegante look en brutale styling krijgt.

Rijcomfort: Adaptief dempingsysteem (Adaptive Damper System, ADS)

De Civic Tourer is de eerste productieauto ter wereld met een adaptief achterdempingsysteem. Het nieuw ontwikkelde adaptieve dempingsysteem past razendsnel en automatisch de demping achter aan, afhankelijk van de omstandigheden. Hierdoor blijft de auto comfortabel op de snelweg, maar ook doortastend en behendig als er meer prestaties gevraagd worden. Stabiliteit bij hoge snelheden was een belangrijke focus tijdens de ontwikkeling. Dit werd onder meer bereikt met een stijvere carrosserie en uitgebalanceerde aerodynamica. De Aerodynamische lifkracht is voor en achter bijna nul, wat zorgt voor veel stabiliteit bij hoge snelheden.

Nieuwe generatie aandrijflijnen met CO₂-uitstoot vanaf slechts 99g/km* 

De Civic Tourer komt beschikbaar met de 1.6 liter i-DTEC motor of met de 1.8 liter i-VTEC benzinemotor, handgeschakeld of automaat. De nieuwe 1.6 i-DTEC-dieselmotor,  samengesteld uit een aluminium cilinderkop die verbonden is aan een 'open deck'-aluminium blok, is de eerste motor uit de Honda Earth Dreams Technology-serie die in Europa wordt geïntroduceerd. Als lichtste in zijn klasse levert deze motor 300 Nm koppel bij een CO2-uitstoot van slechts 99g/km*. The Civic Tourer is ook leverbaar met de Honda 1.8 i-VTEC-motor met handmatige of automatische schakeling, en met een CO2-uitstoot vanaf slechts 148 g* per km. De 1.8 liter i-VTEC is uitgerust met Honda's VTEC-technologie en motormanagementsystemen. Efficiëntieverhogende technologie met Idle Stop wordt standaard geleverd bij de handgeschakelde versies. De Civic Tourer wordt gebouwd in Honda's fabriek in de UK en wordt in februari 2014 in Nederland geïntroduceerd.

* Interne cijfers Honda